چگونه لکه شیر مادر را از روی لباس پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه شیر مادر از لباس نوزاد چه کنیم؟

لکه شیر مادر در اکثر مواقع در ابتدا قابل تشخیص نیست و به مرور زمان قابل مشاهده می‌شود که در آن زمان نیز پاک کردن آن کار سختی است. شیر مادر مثل خون، محصولات لبنی و مدفوع حاوی پروتئین است و به همین دلیل است که لکه آن به سختی از روی لباس پاک می‌شود. لکه های پروتئینی باید از گرما دور نگه داشته شوند و به سرعت پاک شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با 6 گام ساده ولی کاربردی برای پاک کردن لکه شیر از روی لباس آشنا شوید.

 

محصولات شوینده ای که لکه ها را پاک می‌کنند.

انتخاب شما برای شوینده ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن لکه از روی لباس نوزادتان از شوینده ای استفاده کنید که کمترین مقدار از مواد حساسیت زا و محرک را داشته باشد. لازم است ملایم ترین شوینده که حاوی آنزیم های تجزیه پروتئین باشد را تهیه کنید.

 

استفاده از سفید کننده ها

سفید کننده ها به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی بسیار قوی، باعث تحریک چشم ها، بینی و پوست می‌شوند به خصوص اگر در نزدیکی کودک مورد استفاده قرار بگیرند. در مورادی حتی می‌توانند باعث بروز مشکلات حاد تنفسی و سوختگی پوست شوند. با توجه به مطالب ذکر شده هرگز برای شستشوی لباس نوزاد یا کودک خود از سفید کننده ها استفاده نکنید.

استفاده از سفید کننده ها

مقاله پیشنهادی ما : پاک کردن لکه روغن و چربی از روی لباس نوزاد

 

راهکار های جلوگیری از ایجاد لکه شیر مادر بر روی لباس

. از پد های شیردهی استفاده کنید تا لکه شیر روی لباستان نیفتد.

. بالش شیردهی خود را با پتو، حوله یا تی شرتی که کثیف شدنش برایتان اهمیت ندارد بپوشانید.

. لباس های نوزاد خود را در مکانی که هوا به خوبی در آن جریان دارد نگهداری کنید.

. هنگام از بین بردن لکه ایجاد شده از جنس شیر، از آب سرد برای شستشو استفاده کنید تا لکه ایجاد شده ماندگار نشود.

راهکار های از بین بردن لکه شیر مادر

شستن لکه: شستن سریع لکه مانع از ماندگار شدن آن می‌شود. بهتر است لباس را در آب سرد خیس کنید.

 

استفاده از اسپری لکه بر: پس از خیس کردن لکه با آب، می‌توانید از اسپری لکه بر طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید. به منظور بروز حساسیت کمتر می‌توانید از لکه بر های طبیعی که به شرح زیر هستند استفاده کنید:

 

. آب لیمو صد درصد خاصیت سفید کنندگی بالایی دارد و برای لباس های سفید مناسب است.

. پراکسید هیدروژن علاوه بر بی خطر بودن برای محیط زیست، لکه بر قوی ای بوده و روی سخت ترین لکه ها نیز تاثیر گذار است.

 

تمیز کردن محل لکه: روی لکه را به آرامی با اسفنج یا مسواک قدیمی نرم بشویید.

 

خیس کردن لکه با آب سرد: بعد از تمیز کردن لکه، به پارچه 10 الی 15 دقیقه در آب خیس بخورد و سپس با لکه بر در ماشین لباسشویی بشویید.

راهکار های از بین بردن لکه شیر مادر

مقاله پیشنهادی : لباس نوزاد را با چی بشوریم که موجب حساسیت نشود.

 

استفاده از شوینده مناسب: هنگام شستشوی لباس های کودک خود حتما از شوینده مخصوص لباس کودک استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که بهتر است شوینده حاوی آنزیم باشد تا لکه شیر مادر را به راحتی از بین ببرد. در نظر داشته باشید که از شوینده های دارای عطر و رنگ استفاده نکنید، زیرا ممکن است این مواد شیمیایی برای کودکان و نوزادان حساسیت ایجاد کند. برای شستشوی لباس کودک از دستورالعمل درج شده بر روی لباس تبعیت کنید و لکه شیر را با آب گرم نشویید.

 

خشک کردن لباس در نور آفتاب: از آنجایی که آفتاب به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می‌کند می‌توانید پس از شستشو لباس های خود را در بیرون از منزل و در نور آفتاب خشک کنید. در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید لباس هایتان را در خشک کن خشک کنید، ابتدا آنها را بررسی کنید تا لکه شیر باقی نمانده باشد. در غیر این صورت اگر لکه گرما ببیند ماندگار خواهد شد. 

یکی از مواردی که خود سبب کثیف شدن لباس نوزاد میشود، کولیک می‌باشد به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که بلاگ " همه در چیز درباره کولیک نوزادان " را مطالعه فرمایید.

 

مطلب های تصادفی